فوتبال

۲۰ دی ۹۶ ، ۱۵:۳۸

گرت بیل

گرت فرانک بیل در دهمین شهر پرجمعیت ولز و پایتخت این کشور نیمه مستقل به دنیا آمد. در 16 جولای 1989.
پدر و مادرش شغل های دولتی داشتند او عمویش کریس پارک،فوتبالیست سابق شهر بوده است. او به مدرسه  Eglwys Newydd  رفت و در سن 9 سالگی ساتهمپتون دلش را ربود. در باشگاه محلی کاردیف مشغول به بازی شد و دوران کودکی اش را با پوستر های رایان گیگز سپری کرد. او گفته است در دوران دبیرستان 100 متر را در 11. 4 ثانیه دویده است و با بازی های خیره کننده اش در دبیرستان توجه مربی ورزش را جلب کرده است و مربی اش او را مجبور کرده است از پای چپش استفاده نکند و یک ضرب بازی کند. او در اردو های باشگاه ساتهمپتون شرکت می کرد و می ترسید به خاطر این که قدش بلند نیست این باشگاه به او بورسیه تحصیلی ندهد.

گرت بیل

در سال 2005 درس را تمام کرد و در رشته تربیت بدنی نمره A را گرفت و مربی اش به تمجید از او پرداخت. او در 17 آپریل 2006 در سن 16 سال 275 روزگی بعد از وولکات به جوان ترین بازیکنی تبدیل شد که برای ساتهمپتون بازی کرده است. او در مقابل میللوال به میدان رفت و اولین گلش را از روی ضربات ایستگاهی  در مقابل دربی کانتی به ثمر رساند. با گل هایی که از روی ضربات ایستگاهی زد نشان داد یک متخصص است، یک متخصص جوان اما با تجربه. در دسامبر 2006 جایزه بی بی سی ولز را برد. در مارچ 2007 جایزه جوان ترین بازیکن را دریافت کرد. آخرین بازی اش را برای ساتهمپتون در مقابل دربی کانتی انجام داد. همانجا که روند گلزنی اش را آغاز کرد مخصوصا آن ضربات ایستگاهی خاصش را. او در مجموع 45 بازی انجام داد و 5 گل زد.

 

تاتنهام

در 25 می 2007 با مبلغ 5 میلیون یورو که تا 10 میلیون یورو قابل افزایش بود راهی تاتنهام هاتسپر شد. در 26 اگوست اولین بازی رسمی اش را در مقابل من یونایتد انجام داد. در دومین بازی اش برای تاتنهام در مقابل فولهام گل زد. بیل در ادامه آن فصل از ناحیه لیگامنت مصدوم شد و فصل را کامل از دست داد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. در فصل 2009 هم از ناحیه زانو مورد عمل جراحی گرفت. ولی بعد از دو ماه در 26 سپتامبر در دقیقه 85 بازی با برنلی وارد زمین شد. در مدتی که در دفاع چپ بود جایش را مرتب با آسو اکوتو عوض می کرد گاهی او بد بود و گاهی اکوتو مصدوم بود.

گرت بیل

برسیم به 20 اکتبر سال 2010 ،جایی که دنیا، گرت را شناخت. بازی با اینتر در سن سیرو در چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا. در 35 دقیقه اول تاتنهام 4 گل خورد و گومز دروازبان زنبق های سفید از بازی اخراج شد. اما سه نفوذ از گرت و سه گل فوق العاده به دروازه سزار، کاری کرد تا تاتنهام ده نفره زنده بماند.

در 27 ژوئن سال 2012 قرار داد 4 ساله ای با زنبق ها بست. در فصل 13-2012 شماره اش را از 3 به 11 تبدیل کرد و دیگر در دفاع چپ به میدان نرفت. اولین هتریکش در لیگ برتر را در روز باکسینگ دی(روز قبل از کریسمس) مقابل استون ویلا انجام داد. در همان فصل دو جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر و بهترین بازیکن جوان لیگ را به طور همزمان کسب کرد. هفته بعد جایزه اتحادیه ورزشی نویسان انگلیس را هم برد و بعد از کریس رونالدو دومین بازیکنی شد که هر سه را با هم می برد. او در تاتنهام در 203 بازی 55 گل به ثمر رساند.

 


رئال مادرید

1 سپتامبر 2013 بیل راهی رئال مادرید شد، اما رفتن بیل آنقدر اهمیت نداشت که رقم قراردادش اهمیت داشت حتی رقم این قرارداد برای رونالدو هم مهم بود. تلویزون باشگاه اعلام کرد رقم قرارداد وی 91 میلیون یورو است ،3 میلوین کمتر از قرارداد کریستیانو رونالدو. اما بعدا مشخص شد رقم این انتقال 100 میلیون یورو بوده است و در حال حاضر او گرانقیمت ترین بازیکنان جهان است.. شش بازی اول در مادرید را از دست داد و اولین گلش برای لس بلانکو را در دقیقه 38 بازی با ویارئال به ثمر رساند. اولین ال کلاسیکو اش چنگی به دل نزد و با آن قیمت هم که آمده بود پس صدای انتقاد ها بلند شد. البته یه یادماندنی ترین صحنه بیل در رئال احتمالا تا آخرین روز حضورش گلی است که در فینال کوپا دل ری به بارسلونا به ثمر رساند، با آن دریبل زیبا و سرعت خیره کننده اش مارک بارترا به جنون کشید و در ادامه با لایی که پینتو زد معجزه اش را نشان داد. در فصل 2014 با رئال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در فینال به اتلتیکو گل زد. این گل یکی از کیلیدی ترین گل های بیل، چرا که رئال پس از این گل به راهی توانست اتلتیکو را در فینال به زانو در بیاورد.

گرت بیل

 

رده ملی

در 27 می 2006 برای اولین بار با پیراهن قرمز ولز به میدان رفت و جوانترین بازیکن تاریخ این کشور شد که در سال 2012 هری ویلسون رکوردش را شکست. وقتی به میدان رفت 16 سال 315 روز داشت. تیم ملی ولز کلا تیمی موفق نبوده است و گرت در این تیم موفقیت خاصی نداشته است و معمولا به تورنومنت های بزرگ صعود نمی کند. اما در انتخابی یورو 2016 آن ها بسیار خوب ظاهر شدند و احتمالا آن ها را در این رقابت ها خواهیم دید.

گرت بیل بازیکنی است که به قدرت بدنی اش و سرعتش شناخته می شود و به نظر می رسد حضور در خط حمله برای او مناسب تر از خط دفاع باشد.
در بازی فیفا 14 از خوشحالی شکل قلب او در کاور منطقه های بریتانیا و ایرلند و خاورمیانه استفاده شد. او با بازیکنانی همچون ژاوی و نیمار و رونالدو در کمیپن ضد ابولا فیفا حضور داشت.
گرت بیل کلاسیک ترین بازیکن مدرن فوتبال بریتانیا در عصر مدرنتیه است. گل های مدرن او که همیشه نشانه از از یک تجدد کلاسیک را دارد در ذهن هوادران مستطیل سبز باقی خواهد ماند.

گرت بیل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۰
حامد هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی